Pomagamy licznym sklepom wielkopowierzchniowym na terenie całej Polski dzięki merchandisingowi – optymalizacji procesu sprzedażowego i, co za tym idzie, zwiększanie sprzedaży.

W MerService oferujemy wsparcie sprzedaży w postaci profesjonalnego merchandisingu stacjonarnego oraz mobilnego. Współpracę z nami doceniły liczni liderzy w wielu branżach, takich jak sprzedaż FMCG – Coca Cola i Red Bull.

Czytaj więcej

Co to jest merchandising?

Merchandising produktów z definicji to rodzaj działalności marketingowej, której nadrzędne założenie to wzrost efektów sprzedażowych danego towaru dedykowanego zazwyczaj szerokiemu gronu konsumentów. Usługa merchandisingowa zajmuje się zatem określonym sposobem prezentowania asortymentu w miejscu ich dystrybucji. Aby była skuteczna, specjaliści merchandisingu korzystają z topografii sklepów, z wiedzy na temat psychologii społecznej, marketingu oraz sztuki eksponowania produktów, jak również z danych statystycznych. Prezentacji produktów musi towarzyszyć dobrze skonstruowany plan działania marketingowego. Zwłaszcza dla wielkopowierzchniowych sieci sprzedaży detalicznej struktura prezentacji produktu jest kluczowa do zrealizowania sprzedaży.
W praktyce, pojęcie jakim jest – merchandising – ściśle wiąże się z branżą handlową i można go zauważyć w niejednym punkcie sprzedaży . Definicja merchandisingu odnosi się bowiem bezpośrednio do procesu sprzedaży. Upraszczając można stwierdzić, że podstawowym celem merchandisingu jest wywieranie pozytywnego wpływu na proces sprzedażowy, co w konsekwencji ma doprowadzić do zwiększenia obrotów. Czym w takim razie jest merchandising? Tym mianem określa się tok postępowania, którego przeznaczeniem jest, przede wszystkim, podniesienie poziomu sprzedaży.

W praktyce trudno przecenić znaczenie merchandisingu, zwłaszcza współcześnie, w warunkach rosnącej konkurencji rynkowej oraz szerokiego wyboru produktów i usług. Wiedząc na czym polega merchandising, należy pamiętać, że nie jest to jednolite pojęcie. Pojęcie merchandisingu nie ogranicza się tylko do materiałów promocyjnych. Istnieją bowiem różne typy merchandisingu, skupiające się na konkretnych płaszczyznach działania. Wszystkie rodzaje merchandisingu skierowane są jednak na ten sam efekt, a stosowanie rozmaitych technik ma za zadanie efektywne realizowanie strategii dotyczącej prezentacji towaru. Aby plan aktywności w obszarze, jaki stanowi merchandising, przynosił rezultaty, usługa merchandisingowa powinna być poprzedzona rzetelną analizą konkurencji, za którą odpowiada zaangażowana przez markę firma merchandisingowa lub agencja marketingowa.

Merchandising produktów – czym jest i jak skutecznie z niego korzystać?

Jednym z rodzajów merchandisingu jest, między innymi, visual merchandising. Rola visual merchandisingu, jak sama nazwa wskazuje, odnosi się do sposobu, w jaki sprzedawane produkty zostaną wyeksponowane. Często właśnie od rozmieszczenia towarów zależy sfinalizowanie transakcji. Jak zdefiniować visual merchandising? W ogólnym rozumieniu to wszystko, co klient widzi w sklepie – witryna sklepowa, rozłożenie asortymentu na półkach czy promocje, jakie obowiązują w danym dniu. Visual merchandising jest jednym z narzędzi, które z dużą skutecznością wzbudzają zainteresowanie klienta poprzez wybraną metodę prezentacji towarów, jak również przez prowadzoną na ich temat komunikację. Ten rodzaj merchandisingu ma szczególne znaczenie w hipermarketach.

To właśnie w sklepach wielkopowierzchniowych, gdzie nagromadzenie produktów bywa największe, a walka o uwagę konsumentów wiąże się z wyjątkowo wieloma wymaganiami. Z tego powodu firmy takie jak MerService, którym zlecana jest obsługa merchandisingowa, dbają o najmniejsze detale – wszystko po to, aby klient wyszedł ze sklepu z pełnym koszykiem, a sklep odnotował zwiększenie sprzedaży.

Większość działań związanych z prezentacją asortymentu ściśle koresponduje z akronimem AIDA – w języku angielskim rozwija się go jako: Attention, Interest, Desire oraz Action, co tłumaczy się na język polski: Uwaga, Zainteresowanie, Dążenie, Akcja. W ogólnym rozumieniu chodzi o to, że – aby akcja (czyli zakup produktu) była podjęta przez konsumenta, poprzedzać musi ją uwaga, którą ten zwróci na dany towar, a przez to się nim zainteresuje.

Żeby odnotowywać wymierne efekty visual merchandisingu, warto pamiętać o kilku zasadach, między innymi często zmieniać wystrój, gdyż klienci lubią poszukiwać nowych wrażeń, dbać o witrynę sklepu, która stanowi niejako jego wizytówkę, unikać chaosu w sklepie, a także stosować zasadę pull in, ponieważ na zwiększenie sprzedaży wpływa wiele czynników, które dbają o przyciągnięcie uwagi klienta.

Profesjonalna obsługa merchandisingowa – wymierne efekty

Świadomość tego, czym zajmuje się merchandising pozwala zrozumieć, jak istotne mogą okazać się zadania merchandisingu prowadzone dla sektora sprzedaży. Merchandising dla liderów branży FMCG realizowany przez wysoko wykwalifikowany zespół MerService to pewność współpracy z doświadczonymi specjalistami. Nasza firma, z udokumentowanymi sukcesami na swoim koncie, z powodzeniem przeprowadzi aktywności merchandisingowe, których efektem będzie maksymalizacja sprzedaży. Dzięki obserwacji rynku można przewidzieć zachowania klientów i wyeksponować określony produkt. Odpowiednia ekspozycja towarów może zdecydowanie wspomóc proces zakupu. By odnotować wzrost sprzedaży warto zwrócić uwagę na wiele indywidualnych potrzeb konsumentów.

Definicja usług merchandisingowych: na czym polegają działania oscylujące wokół tego obszaru?

Usługi merchandisingowe są zorientowane głównie na zintensyfikowanie sprzedaży. Skuteczny merchandising w dużej mierze bazuje na umiejętnym zaplanowaniu przestrzeni sprzedażowej, pozwalając w ten sposób na odpowiednie wyeksponowanie oferowanych produktów i umożliwiając zachęcenie klientów do ich zakupu. Wydajne zaaranżowanie otoczenia oraz profesjonalne rozmieszczenie towarów, skupiające uwagę kupujących to podstawa działalności handlowej.

Merchandising stacjonarny

Kompetentnie realizowany merchandising w sklepie ma ogromne znaczenie dla osiąganych wyników sprzedaży. Oferta naszej firmy tworzona jest z myślą o klientach prezentujących różne potrzeby. Usługa merchandisingu stacjonarnego jest skierowana do sklepów wielkopowierzchniowych, w których profesjonalne zaplanowanie dostępnej powierzchni ma priorytetowe znaczenie, podobnie jak późniejsza dbałość o wprowadzanie odpowiednich modyfikacji. Jeśli Państwa główny cel stanowi skutecznie realizowany merchandising firma  MerService to słuszny wybór.Realizując merchandising w polskich sklepach ogromny nacisk kładziemy na zindywidualizowane podejście do naszych klientów. Merchandising w sklepie spożywczym musi bowiem odpowiadać szeregowi czynników, takich jak: zbyt osiągany przez dany punkt, jego umiejscowienie itp. Umowa merchandisingu zawierana z MerService to gwarancja profesjonalnego stosunku do realizowanych zadań. W trosce o efektywność realizowanych usług, stale podnosimy kwalifikacje naszych pracowników, dlatego współpracujący z naszą firmą merchandiserzy odbywają szczegółowe szkolenia przygotowujące ich do wydajnego pełnienia obowiązków. Nasi merchandiserzy to doświadczeni specjaliści, którzy – dzięki ustawicznemu kształceniu – skutecznie wesprą realizację Państwa celów sprzedażowych. Reprezentują producentów lub dostawców towarów w miejscach, gdzie są one sprzedawane. Dbają o to, by asortyment ułożony był na półkach sklepowych zgodnie z regułami merchandisingu, a także w zgodzie z obraną strategią merchandisingową przyjętą dla danej marki. Zapewniają również dostępność produktów oraz skuteczne oznaczanie akcji promocyjnych. Pracowników MarService wyróżnia kreatywność, wyczucie estetyki, ale też ładu. Doskonale znają i wprowadzają w życie zasady dotyczące zapewniania widoczności danych towarów – jest to wyjątkowo istotne w branży FMCG.

Dzięki dobrze poprowadzonym działaniom można efektywnie przyciągnąć uwagę klienta. Poprawa wizerunku firmy będzie jedną z konsekwencji dobrych praktyk sprzedażowych. Warto czerpać inspirację z firm, które dbają o punkty sprzedaży oferujące dobra dla klientów, ponieważ każdy detal może płynąć na decyzję zakupową.

Visual merchandising produktów – czym jest?

Merchandising mobilny

Oferta merchandisingu mobilnego MerService jest przeznaczona dla niewielkich punktów handlowych. Dokładamy wszelkich starań, by realizowane w jej ramach działania były wystarczająco elastyczne, co pozwoli nam błyskawicznie odpowiedzieć na oczekiwania naszych klientów. Tego rodzaju zlecenia merchandisingowe są przez nas wdrażane ze szczególną troską o zrozumienie Państwa wymagań. Poszczególne punkty handlowe obsługiwane są w konkretne dni, jednak harmonogram pracy jest ustalany cyklicznie, z uwzględnieniem aktualnych potrzeb zleceniodawcy. Taka usługa merchandisingowa podlega aktualnym potrzebom współczesnego runku – nie każdy sklep wymaga stałego, codziennego wsparcia w tym zakresie. Jeżeli chodzi o mobilny merchandising Warszawa to nie jedyne miasto, w którym działamy – oferujemy współpracę na terenie całego kraju.

Merchandising dedykowany

Merchandising dedykowany oferowany przez MerService obejmuje kompletny serwis merchandisingowy dostosowany do oczekiwań konkretnego klienta. W przypadku tej usługi zwracamy szczególną uwagę na stałe kształcenie oddelegowanych do jej realizacji merchandiserów, dbając o aktualizację zasobu ich wiedzy. Biorą oni bowiem regularny udział w szkoleniach stacjonarnych i internetowych. Ponadto, dla klientów korzystających z usługi merchandisingu dedykowanego przygotowujemy systematyczne raporty, będące źródłem informacji na temat wydajności realizowanych zadań.

Realizując merchandising dedykowany, skupiamy się na określonym kliencie, dopasowując poszczególne działania do celów, jakie zleceniodawca pragnie osiągnąć. Nasze oferty merchandisingu dedykowanego są „szyte na miarę” Państwa potrzeb. Merchandising firmy traktujemy w sposób zindywidualizowany, rozumiejąc konieczność wdrożenia elastycznego, nastawionego na szybkie zmiany podejścia. Jeżeli chodzi o dedykowany merchandising firma MerService – z całym zapleczem, jakie posiada, w postaci wiedzy, doświadczenia oraz zasobów ludzkich – będzie efektywnie maksymalizowała Państwa sprzedaż.

Skuteczny merchandising – możliwy na własną rękę?

Samodzielne działania merchandisingowe w niewielu sytuacjach przynoszą wymierne efekty. Warto dbać o umieszczenie produktu na wyciągnięcie ręki. Ekspozycji towaru powinien towarzyszyć odpowiedni wystrój sklepu. Tak jak w przypadku innych obszarów, także w tym zakresie warto zdać się na skorzystanie z usług doświadczonej firmy. To właśnie firma wyspecjalizowana w merchandisingu ma możliwość realizowania rozmaitych czynności zarówno na mniejszą, jak i większą skalę. Efekty pracy takiej firmy można oceniać, bazując na szczegółowych raportach, powstających na podstawie innowacyjnych rozwiązań informatycznych. Dodatkowo agencje tego typu posiadają kompetencje, dzięki którym łączą procedury merchandisingowe oraz akcje promocyjne, zwiększając w ten sposób zainteresowanie produktem. Warto zadbać o współpracę, by podobne techniki merchandisingowe zostały umieszczone w wielu miejscach w sklepie. Szczególnie wielkie sieci handlowe muszą zwrócić uwagę jakiej jakości marketingiem handlowym się posługują. Firmy merchandisingowe oferują szczegółowe raporty i ciekawe rozwiązania informatyczne dla zwiększenia przychodów, polepszenia ekspozycji oraz częstszego wejścia do sklepu, by móc cieszyć się nowymi i stałymi klientami.

Dlaczego warto zaufać merchandisingowi MerService?

Merchandising produktów to nie tylko nasza praca, ale przede wszystkim – pasja! Wiele wysiłku wkładamy w to, by realizowany za pośrednictwem zespołu naszych specjalistów merchandising towarów pozwalał na osiągnięcie konkretnych zamierzeń. Współpraca z MerService to gwarancja profesjonalnego podejścia, zorientowania na Państwa cele oraz zrozumienia oczekiwań klientów. Wyjątkowo cenimy posiadane doświadczenie, które pozwala nam odkrywać prawidłowości rządzące współczesną branżą sprzedażową oraz zachowaniem klientów.

Korzystając z usług MerService zyskują Państwo wsparcie grupy profesjonalistów, którzy zatroszczą się nie tylko o umiejętne przedstawienie oferowanych produktów, ale również dołożą wszelkich starań, by osiągnąć określone przez klientów cele. Co więcej, zapewniamy bezzwłoczny dostęp do informacji pochodzących z określonych punktów handlowych.

Wyspecjalizowana kadra, doświadczenie zdobywane we współpracy z czołowymi firmami branży FMCG, nastawienie na realizacje zamierzeń klientów, elastyczność i znajomość rynku – to właśnie MerService. Współpraca z naszą firmą w zakresie  merchandisingu pozwoli rozwinąć Państwu skrzydła!

Działania Merchandisingowe: wady i zalety

Większa liczba kupujących przekłada się na wyższe zyski. To prosta zależność. Ma to szczególne znaczenie w kontekście punktów i placówek handlowych. Ze sprzedażą natomiast nierozerwalnie związane jest pojęcie merchandisingu. Można śmiało stwierdzić, że merchandising to zespół działań, które są nastawione przede wszystkim na zwiększenie poziomu sprzedaży. W praktyce, merchandising bazuje na różnych technikach, na przykład, skupiających się na umiejętnym ułożeniu produktów.

Jakie błędy w merchandisingu mogą mieć kolosalne znaczenie dla finalnych efektów pracy merchandisera? Co warto wiedzieć o podstawowych zaletach i wadach merchandisingu? Odpowiedzmy na te pytania!

Korzyści płynące z merchandisigu

Naturalnie, efektywność merchandisingu zależy w dużej mierze od doświadczenia i zawodowego przygotowania merchandisera, który będzie realizował zlecone prace. Właśnie dlatego, zawsze należy dokładnie sprawdzać kompetencje firm, z którymi nawiązuje się współprace, zwracając uwagę, między innymi, na ich dotychczasowe realizacje. Co jednak w ostatecznym rozrachunku może zapewnić umiejętnie wdrożony merchandising?

Po pierwsze: optymalne wykorzystanie dostępnej przestrzeni. Ogromny supermarket i mały sklep osiedlowy łączy jedno – konieczność efektywnego zaaranżowania powierzchni handlowej. Powinno być wygodnie i funkcjonalnie, ale podstawowe znaczenie ma przede wszystkim takie rozmieszczenie produktów, które pozwoli skutecznie wpływać na zakupowe decyzje klientów.

Po drugie: umiejętne zestawienie produktów. Tak zwany cross merchandising zakłada, że obok danego rodzaju towarów należy umieścić produkty komplementarne. Przykład: w pobliżu produktów do pieczenia można ułożyć formy na ciasta. Po co? To proste! Bardzo możliwe, że kupując proszek do pieczenia, zorientujesz się, że tak naprawdę Twoja stara forma nie nadaje się już do użytku. Istnieje jednak wiele innych reguł dotyczących prawidłowe rozmieszczenia towarów na terenie sklepu, które zdecydowanie warto mieć na uwadze planując ułożenie produktów.

Po trzecie: nakierowanie klienta na dany sklep/punkt handlowy. Merchandising nie bazuje jedynie na działaniach podejmowanych wewnątrz sklepu. Wręcz przeciwnie, równie ważne jest odpowiednie nakierowanie klienta i zachęcenie go do odwiedzin konkretnej lokalizacji, zwłaszcza w większych miastach. To oczywiste, że jeśli klient nie będzie wiedział, że dany sklep w ogóle funkcjonuje w określonym miejscu, w konsekwencji nie zdecyduje się na zakupy. Bannery umieszczane w sąsiedztwie dróg, wskazujące trasę i odległość do danego sklepu to jeden ze sposobów na to, by wpłynąć na decyzję klienta.

Wady merchandisingu. Kiedy merchandising nie działa…

Nie ulega wątpliwości, że umiejętnie wykorzystany merchandising może zauważalnie wpłynąć na wyniki sprzedażowe. UMIEJĘTNIE – to słowo klucz. Błędy popełniane w trakcie realizowania działań merchandisingowych potrafią negatywnie oddziaływać na ich skuteczność. Na co przede wszystkim warto zwrócić uwagę? Usługi merchandisingowe MUSZĄ być dostosowane do indywidualnych potrzeb klienta. Inne działania będą uzasadnione w przypadku wielkopowierzchniowych marketów, a inne w kontekście niewielkich osiedlowych sklepików, w których zwykle można kupić podstawowe produkty spożywczo – przemysłowe.

Ponadto, bardzo groźnym, mogącym mieć poważne konsekwencje, niedopatrzeniem są puste półki sklepowe. Współczesny klient przyzwyczajony jest do obfitości i bardzo szerokiego wyboru. Brak wystarczającej ilości towarów może spowodować, że klient w przyszłości zdecyduje się na zakupy w innym sklepie, który zagwarantuje mu pożądany wybór.

Korzystając z oferty firm specjalizujących się w świadczeniu usług merchandisingowych warto zwrócić uwagę na doświadczenie potencjalnego współpracownika oraz ofertę proponowanych działań. W przypadku niewielkich sklepów i punktów handlowych, warto rozważyć marchandising mobilny, merchandising sezonowy natomiast może okazać się strzałem w dziesiątkę w okresach, kiedy zapotrzebowanie na usługi profesjonalnych merchandiserów jest wyższe niż zazwyczaj.

REASUMUJĄC: merchandising daje wymierne rezultaty, pod warunkiem, że jest odpowiednio przeprowadzony. „Merchandisingowa” wiedza pozwala na umiejętne zaplanowanie przestrzeni sklepowej i daje szanse na prawidłowe rozmieszczenie towarów i materiałów POS.

Merchandising z MerService

Wiemy, że każdy sklep mierzy się z indywidualnym wyzwaniem, które potrzebuje skrojonego na miarę rozwiązania, aby osiągnąć pełny potencjał sprzedażowy.
Nasz merchandising zawsze dostosowujemy do potrzeb klienta, aby zapewnić konsumentowi niepowtarzalne doświadczenie i zachęcić go do zakupów.

Merchandising stacjonarny

Tę usługę oferujemy sklepom wielkopowierzchniowym, gdzie skuteczny merchandising jest szczególnie kluczowy – szeroki obszar punktu sprzedaży wymaga eksperckiego rozplanowania i dbałości o szczegóły.
Współpraca z MerService to wykorzystanie ogromnego potencjału sprzedażowego sklepu w stu procentach i maksymalizacja sprzedaży.

Loader

Merchandising stacjonarny z nami to:

  • Loader

    Spersonalizowany proces sprzedażowy

  • Loader

    Profesjonalne wykonanie usługi poparte latami doświadczenia

  • Loader

    Kreatywny, profesjonalny i doświadczony zespół

Merchandising mobilny

Przeznaczony jest dla sieci mniejszych punktów handlowych, które potrzebują kompleksowego merchandisingu w wielu miejscach, ale nie wymagają codziennego wsparcia.

Poszczególne sklepy obsługujemy w konkretne dni, a harmonogram ustalany jest cyklicznie.

Loader

Merchandising mobilny z nami to:

  • Loader

    Elastyczne wsparcie sprzedażowe

  • Loader

    Błyskawiczna reakcja na wymagania klienta

  • Loader

    Dostosowanie do potrzeb współczesnego rynku

Dlaczego MerService?

Dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu możemy zapewnić profesjonalne wsparcie sprzedaży maksymalizację efektywności punktów sprzedaży.

Już od 2009 roku pomagamy firmom, które chcą zwiększyć sprzedaż i wyróżnić się na tle konkurencji. Nasi partnerzy to między innymi Coca Cola, Mars oraz Red Bull.

Współpraca z nami to:

  • Loader

    Wsparcie doświadczonych profesjonalistów

  • Loader

    Wiedza i doświadczenie zdobyte podczas wieloletniej współpracy z liderami w branży FMCG

  • Loader

    Pełne zrozumienie i eksperckie stosowanie zasad merchandisingu

  • Loader

    Spersonalizowane rozwiązania

  • Loader

    Nastawienie na maksymalizację sprzedaży i osiągnięcie celu

  • Loader

    Profesjonalne techniki merchandisingu

Zapraszamy do współpracy!

  • Chcesz wiedzieć więcej?

    Umów się spotkanie.

    Skontaktuj się z nami
    Skontaktuj się z namiSkontaktuj się z nami
  • Zostaw nam swój numer

    Oddzwonimy do Ciebie

    FacebookLinkedIn